Werkgroep start tevredenheidsonderzoek naar VVE-beheerders

Geplaatst op 04 februari 2024 | Laatste update 11 februari 2024

De werkgroep Beheerders bestaande uit vijf leden namens vijf aangesloten VvE’s heeft vorig jaar samen met het bestuur hard gewerkt aan een belangrijk initiatief: het meten van de tevredenheid van beheerders van VVE’s in Rotterdam. Het hoofddoel van dit onderzoek was het ontwikkelen van een beoordelings- en functioneringsformulier dat alle aspecten van het werk van beheerders adequaat weergeeft.

Onder de betrokkenen bevonden zich leden van verschillende VVE’s in Rotterdam, waaronder Myrian Hoes, Gaitrie Kalloe en Eric den Draak van respectievelijk VVE Ter Hooch, VVE Bergsingel en VVE Nagelkruisstraat/Muurbloem- en Maskerbloemstraat.

Eind 2023 heeft het netwerk het concept evaluatieformulier gepresenteerd aan deelnemers van het netwerk en beheerders. Op dit moment is de werkgroep bezig met de introductie van het evaluatieformulier in het jaarlijkse onderzoek onder de deelnemers van het Netwerk. Het zal niet alleen dienen als meetinstrument, maar ook als een nuttig middel voor VVE’s om samen met hun beheerder de dienstverlening te evalueren en eventuele verschillen van inzicht aan te pakken. Door gezamenlijk aan verbeteringen te werken, hopen de partijen de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen.

Bovendien staat het Netwerk op het punt om opnieuw onderzoek te doen naar de tevredenheid over de dienstverlening door beheerders. Het laatste onderzoek vond plaats in het voorjaar van 2023. Daarom worden alle belanghebbenden uitgenodigd om deel te nemen aan dit vervolgonderzoek en nieuwe deelnemers worden aangemoedigd om zich aan te melden bij de Themagroep Beheerders van het Netwerk. Aanmelden kan per e-mail bij adrivangrinsven@vvenetwerkrotterdam.nl.

Het streven is om door middel van dit onderzoek de samenwerking tussen VVE’s en beheerders te versterken en zo een positieve impact te hebben op de kwaliteit van VvE-beheer en de relatie tussen VvE-beheer en VvE-bestuurders.